27 sep. 2005

Kalle och chokladfabriken

Vi var på bio.
Enormt cool film!
Roald Dahl´s Willy Wonka måste ju bara vara baserad på Michael Jackson. Ja jag vet att den inte är det, michael var ju bara barnet 1964, men allt stämmer. Konstig hudfärg, ingen vidare relation till fin far, hybris, skyddshanskar, enstöring, neverland=chokladfabrik, pimpad klädstil och ett svårt förhållande till barn mm.
Handlingen i korthet:
Fattiga, familjekära kalle vinner besök i wonka´s neverland, jag menar chokladfabrik.
Det gör även glupsk-tjockis, rik-bortskämd, känslokall-mensa och jag-är-bäst-på-allt. En av dem ska få ett fantastiskt pris.
Det blir naturligtvis kalle. Han ska få hela chokladfabriken om han bara lämnar hela släkten, mor och far bakom sig. Fabriken eller familjen?
kalle väljer naturligtvis, hjärteknipande, sin familj och det går en suck av lättnad genom publiken (alla inser väll att vara ensam med Willy Wonka i chokladfabriken är en dålig idé). Inte mitt barn, han ställer sig upp och ropar helt spontant - NEJ! ta chokladfabriken din dumming.
Vad gjorde jag för fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar