29 sep. 2005

Skit från IKEA på badrumsgolvet

Jag köpte för en tid sedan en badrumsmatta på IKEA.
När jag skulle flytta mattan så satt den fast i golvet.
Inte lite fast utan som om den var fastlimmad med kalasklister.
Jag blev tvungen att bit för bit skrapa bort mattan från golvet med en spackelspade.
badrumsgolvet är nu alldeles klibbigt eftersom mattans gummibotten fortfarande sitter kvar och ej går att få bort ens med skrapan.
Jag ringde och skickade e-post med bilder på förödelsen, och undrade vad de tänkte göra åt saken.
Det kanske var blött på golvet då mattan låg där, blev en motfråga.
Vilket badrumsgolv är inte blött då och då?
Enligt IKEA får man lite skylla sig själv om man stiger ur badet och fuktar ned sin badrumsmatta.
Ingen ursäkt, ingen ersättning bara fnysning.
- Du kan ju pröva med bensin, om du vill.
- Nej jag vill inte, men jag blir tydligen så illa tvungen om jag inte ska klibba fast vid nästa toa besök.
En gång klagade jag på en kaviartub som var härsken. Vipps så kom det en värde chek som räckte till en hel massa tuber och ursäkter från tillverkaren. Kaviar tillverkaren kanske inte var smålänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar