5 dec. 2006

Mormor vs julen

När jag hade repeterat samma samtal 7 gånger i dag så kopplade jag min telefon till mammas. Det är bara mig hon kör gilt-tripper med. Jag är inte hemma i Jul och detta är tydligen en katastrof. då brukar vi vara åtta ungar och tio vuxna så jag tror inte att jag saknas henne när dagen kommer. varför måste julen vara så full av måsten? skit jul. hon har ju firat 93 jular och bara 39 av dem med mig, det blir 54 jular utan ... alltså går det bra.

för att göra samtalen mer intressanta har jag börjat med lite statestik. skrev upp de vanligaste meningarna/frågorna och tänker sedan anteckna hur många gånger jag svarar på dessa under en dag. som tex.
- När far du? - Vad är det för dag i dag? - när kommer du tillbaka? - hur ska jag klara mig i jul då? o.s.v.
Slut resultat meddelas i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar