21 feb. 2007

ditten och datten

ja ha så var ännu en lång jobb dag till enda.
I morse, när jag skulle hasta iväg till kontoret i stan, satte jag på mig mina nya jeans. Eller nja de är inte sprillans-nya, men jag har inte haft dem så mycket ... jag kom på varför, fast då var det försent.
Hur kan man tillverka ett par skit slimmade jeans med tryckknapp i midjan? Knyta skon - plopp och gylf ner. Sträcka sig upp - plopp, gylf ner. Papper på golvet - plopp, gylf ner. Sitta på stol - plopp, gylf ner. Skit-brallor!

Sonen har en flickvän. han frågade "chans". När han hade berättat det frågade han - När får man börja knulla? Jag satte teet i halsen. – När du är femton, han är bara 7.
Han är över huvud taget väldigt pubertal för tillfället. Inte min lugna kloka 6 åring utan ett ryckigt stökigt argsint stor kille som äter som en häst. Domderar och skäller. Ja ja det blir väll värre.

Vi fick amerikansk gröt. Havregryn med socker kulor och i sockerkulorna små dinosaurier, också de av socker. Man häller på varmt vatten som smälter sockerkulorna och havregrynen - klart att äta. Den gröten var sötare än sockervadd. Oätbar men rolig.

Maken hade en strålande idé. Vi har alla barnens och våra aktiviteter, jobb, dagismöten, städdagar, resor, middagar och ute-gångar uppskrivna på kylskåpsdörren. Detta skulle nu struktureras upp, för man såg ju inte vad det stod eller så tittade man aldrig på kylskåpet?!. Nej nu skulle man logga in till en databas och skriva in sin agenda i Ical (mac-kalender). Hur smidigt som helst ... NOT. Vi jobbar 8 meter från varandra och har kylskåpet på 10 meters håll, som man ju frekventerar minst 5 gånger om dagen. – jag tänker fortsätta att logga in mig på kylskåpskalendern.

Läser Liza Marklunds Gömda. Mia blir misshandlad ... så dricker hon kaffe, Mia blir strypt ... så dricker hon kaffe, hon blir våldtagen ... så dricker hon kaffe. Missären och hopplösheten är kompakt men jag blir kissnödig av att läsa om allt kaffedrickande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar