17 mars 2007

Dagens pladder

I går var jag på teater och såg Bageriet av Bertold Brecht. I dag läste jag recensionerna och upptäckte att jag nog inte hade varit på samma föreställning som recensenterna. Tänk vad man kan uppfatta konst olika.

Grannen var här i dag och berättade att hon ska sälja sitt hus. Skit också, då går fastighetsskatten upp som ett brev på posten. Sönerna säger som Tommy och Annika - tänk om det kunde flytta in någon med barn, pojkar, i 8 års åldern. Nu är det bara flickor i alla husen och de har en pakt. Små pojkar gör sig icke besvär.

Läste om svan-tanten i dag igen. Alla förfasar sig över att hon hade svanar hemma. Tänk vad media kan lämna uppgifter ute som skulle göra bilden lite djupare än "en galen tant med elva svanar hemma". Min syrra känner svan-tanten. Hon är genuint engagerad i svanarnas väl, tur att någon är det. Förut har hon lämnat de skadade svanar till en organisation med stöd från samhälle, veterinär och polis. Nu har lokaler och bidrag dragits in och hon har ingen att lämna svanarna till längre. Viljan att hjälpa hade dock inte dragits in.

Jag tror att min dator är en hon. Känner det bara på mig, man skulle ju aldrig ha så här mycket nytta av en man. Snygg, smart och drar in pengar - måste ju vara femininum.

Jonas Wahlström får behålla sina kubanska krokodiler. Hillary och Castro har det tydligen för trångt, enligt djurskyddsmyndigheten, men Jonas säger att de stor trivs. Vem är det som talar krokodil språk och har kollat upp detta? Vi såg dem ju live här om dagen, eller live och live föresten, de skulle precis lika gärna kunna ha varit uppstoppade ... de kanske var uppstoppade?

Aj aj aj va ont det måste göra i tuttarna Anja. Det är mycket i sport man inte för står sig på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar