4 mars 2007

om sport

ja, jag erkänner, jag gillar inte sport.
Har ibland dåligt samvete för att jag sabbar för mina barn.
De borde springa, åka skridskor, skidor, spela fotboll, hockey, bandy, handboll mm. men nej. Har försökt med simning, men jag börjar alltid frysa och vill bara gå i varma dushen. Skridskor har jag alltid hatat och har helt omedvetet lyckats överföra detta på mina barn. Skidor utför är kul men lixom inte tillräckligt för att det ska vara värt pjäxor, skidor, lift-kort, resor mm. Jag red när jag var yngre men det verkar inte vara grejen för mina grabbar. Hästar är bra men motorcycklar är bättre. Den ena sonen vill köra cross - fin fint, en sport vi båda kan gå loss på. Hur lätt är det att hitta en närbelägen crossbana? Finns ingen. Det fans en på landet, men den har militären stängt.

Jag läste i tidningen om en kille som fått sin barndom förstörd av sin fanatiskt skidåkande pappa. Han hade tvingat ut grabben i skidspåret och det var det enda han mindes av sin barndom. Det gjorde mig lättad. Något mina barn aldrig kan anklaga mig för i allafall.

Apropå sport så såg jag Stefan Holm på TV. Inte konstigt att han kommer över allt, han har ju vattenskalle. Han har ju proportioner som en baby. Får han bara över huvudet så följer ju kroppen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar