10 mars 2007

Vår, melodifestival och ö-utbudet

... och en dag när jag tittade ut så var det vår. Väckt ur dvalan.
Snödroppar, högar av svart grus blandad snö som smälter i raketfart, hundbajsar i massor, ett himla liv på fåglarna utanför och centrum-värden berättade att i dag hade han lämnat långkalsongerna hemma. Kan det bli mer vår?

Jag började genast längta till landet. Båten. Undrar om Per lämnade kvar något tegel? Bryggan, finns den kvar?
Så här fint och vårigt såg det ut på hitta.se men när jag kollade in web-kameran som sitter och sänder live från grann ön så var det slut på vårkänslorna. Svart som en kolsäck.

v?r vindar friska

Ola vann! han är rar och trind ... inte lika trind som en del andra - rena tjockhult. Tant Tommy fick inga röster - stackarn. Eleverna i klass 5B räckte inte för en resa till Finland. En hel bunt tvålfagra 20+ pojkar fick känna sig second best. Men Ola, är man kort ska man väll inte ha vida brallor som väntar högvatten?

M har haft två av klassens snyggaste tjejer sovande över, eller sovande föresten ... Nu var han i allafall så trött att han somnade efter andra låten.

För ett tag sedan skrev jag ju och klagade på att det inte fanns något vidare kafé utbud på ön. Nu är det kafé explosion. Vi har bara hunnit testa ett av dem och det var förskräckligt. Återkommer med rapport.
En klädaffär har öppnat också. Enligt annonserna, med kläder just för - MIG - medelålders kvinnor i farten. En "Dressman" för mogna flickor ... Hmm, tror inte jag överger Myrornas och HM ännu på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar