28 apr. 2007

Konfrontation med sporten-fula-nuna

Nu har jag åter haft en konfrontation med en sportutövare, denna gång en golfare, mitt favorit hatobjekt. Bredvid lekparken ligger en gräsplätt som barnen brukar spela fotboll på. Där dök det plötsligt upp en golfare, modell äldre. Helt utan att ta notis om att det fanns barn i närheten började han öva sina utslag. Han behövde verkligen öva för det började fara golfbollar åt allahåll. Barn och föräldrar fick fly.
- Va fan gör du?
- Det är min park lika mycket som er.
- Barn i en sandlåda utgör ingen livsfara för sin omgivningen, det gör du.
- Hur kan du säga så, jag är väldigt pricksäker.
- Ja ha du. en boll, bara nästan, träffade mig i huvudet. Var det en miss eller var det meningen? Om du träffat ett barn hade du blivit tvungen att gå hem med klubban uppkörd i röven.... ja, det där sista sa jag inte. Vi gav oss bara av hem, som mesar, och lämnade parken ensam med den galne-golfaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar