4 maj 2007

Sena vanor är dåligt för tänderna

Jag är en natt-uggla. Jobbar ofta till ett - två på nätterna. För en tid sedan var jag hos tandläkaren och fick rådet att skaffa el-tandborste - blottade tandhalsar. Jag skaffade en och den är toppen, talar om för en när man har borstat nog och när det är dags att byta borst m.m. men ... den låter över-djävligt. Som en liten aktersnurra i munnen.Min man går till sängs några timmar innan mig, så när det är dags för mig att borstatänderna så sover han redan. Drar jag igång aktersnurran så vaknar han, skitsur. Har prövat att ta med mig den ner i källaren för att borsta - han vaknar ändå av ljudet. Det slutar med att jag i allafall måste skaffa mig en vanlig tandborste att borsta med på kvällarna. Ja ha och min fina nya el-tandborste som skulle rädda tandhalsarna får stå där oanvänd. (Ofta sover maken när jag går upp också, annars kunde jag ha använt den på morgonen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar