7 sep. 2007

5 kvar till hundra

På söndag fyller gammelmormor 95 år. Hon har inte jämt alla pommes frites på tallriken, nu för tiden, men när hon har det är hon både rolig och vass.
För några år sedan bestämde hon sig för att det fick vara nog med år för hennes del. Maken var död, alla kompisar döda, barnen, barnbarnen och barnbarnsbarnen klarade sig fint så hon tog en hel karta sömnpiller och la sig som Ophelia på sängen med en lapp där det stod "hej då och förlåt". Just den dagen råkade dess värre morbror komma förbi och så sprack den planen. Nu får hon härda ut med en pigg kropp som inte ger upp och inga mer sömnpiller.
Men lite kalas ska vi ha. Jag ska påminna henne om när jag var på hennes pappas hundra års kalas. Han kom försent till sin egen fest för han spelade tennis. Då säger hon som vanligt:
- fy, jag avskyr tennis, själv tänker jag vara stupfull när jag fyller hundra.

image182

Skål på dig också gammelmormor och grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar