14 sep. 2007

Jaha, segbloggande i kvadrat

Ledsen att jag legat lågt - jag har inte haft semester. Barn ska köras, hundar ska rastas, maken måste motioneras, annonser och annat gör inte sig själva. Men jag saknar er. Känner mig lite svartsjuk nästan när jag läser täta kommentarer som jag inte hängt med på i vår lilla "bloggosvär".
  • Syrran har fått en baby, han ska heta Olov!? Det var lite dramatiskt men nu är de hemma.
  • Maken har ett BMI på 26.6 medan jag har 20.2. Jag har ingen aning om vad detta betyder eller innebär jag vet bara att har man över 25 så är man överviktig och dödsdömd, för det står det i tidningen. Maken måste väga typ 75 för att överleva dagen. Problemet är bara att han inte läst samma tidning och inte tycks förstå att liemannen står vid hans säng. Här kan du se om du också är dödsdömd.
  • Barn nr 1 har varit på cybercity-kalas, är helt lyrisk och ska dra dit oss allihopa. Det är som paintball fast utan blåmärken.
  • Barn nr 2 ska ha kalas i morgon. Han är en mycket bestämd och eljest person. Det är bara 4 som får komma på kalaset. Mycket strikta regler för hur allt ska gå till har framhållits, det har tex tagit oss 2 timmar att hitta den speciella sak som ska ligga i godispåsarna och storebror får under inga omständigheter komma. Det har dessutom visat sig att hans ena bästis är rädd för hundar och den andra är allergisk så kalaset måste hållas borta från hemmet. Suck, och han är bara 5 år nu, hur ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar