30 sep. 2007

Kontaktannonser

Jag råkade läsa kontaktannonssidan i DN här om dagen. Vet inte varför men jag har aldrig gjort det förut. En helt annan värld, skrämmande för mig. Jag kan bara tacka min lyckliga-stjärna att jag inte läser dem av annan anledning än av nyfikenhet. Det finns sektion Stockholm och övriga landet. I stockholm är man kräsen. Långa önskelistor med ord som: slank, akademisk utbildning, stilig, kreativ, framgångsrik och generös, inre och yttre stil osv. I övrigalandet är man inte lika nogräknad. Exempel: Man söker tjej. Ålder och nationalitet egalt. Man ser genast en norrlänsk by, för sin inre syn, där det sitter några ensama ungkarlar kvar och drömer om nästa älgjakt. Sammanfattning: Kvinna söker man: Snäll och mysig snubbe som bjuder. Man söker kvinna: Liten go asiat med lågprofil att spännapå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar