1 sep. 2007

Runkande gäst på toa

Nu har jag slitit hund i huset och trädgården hela dagen ... eller varför heter det så. Hunden har ju legat och tittat på, tuggat förstrött på ett tuggben medan jag skurat, klippt och släpat.
Det ser ut som det bott ett träsktroll i huset.
? Jag har städat, sade han glatt när vi kom hem.
Städa och plocka undan tidningar från soffbordet är två helt skilda ting. Ingen har spolat på toa på två månader, ingen har torkat ur handfatet, ingen har dammsugit, soppat, tagit ut soppen, satt igång diskmaskinen, vädrat, bäddat sängen och farmför allt har ingen torkat bort könshår från toaringen.
Maken har varit god nog att låta en tonårig släkting till mig bo en vecka i huset. Han skulle sommarjobba i stan.
Jag hajar vad du menar Tina! Man kan ju ana vad som försegått på den toan. Satte genast stora gummi-kraghanskerna på, vimsprutan, skrubbsvampen och kastade alla handukar i tvätten.
Jag lånade en elektrisk-häcksax av grannen (en bra granne), det var skitkul, kände mig som Edward Scissorhands. Lätt som en plätt, inget slitande med säckatör. Sen var det inte lika kul att kratta och släpa alla grenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar