22 okt. 2007

Familjen, den yviga

Vi har haft arbetshelg på landet. En massa jobbande, eldande, målande, båtupptagande, ätande och framför allt en himla massa trevlig samvaro. Släpa stockar och hugga ved var bara hälften så jobbigt som att leka röda/vita rosen med alla barnen. Jag har två, syrran tre och bror två - 7 kusiner kan ha rysligt roligt. Jag blev tillfångatagen och inlåst i jordkällaren. Några kussar låg i bakhåll medan de övriga skulle komma och rädda mig. Det är kålsvart i jordkällaren och skitkallt, plötsligt ringer min mobil - hej mamma, du får vänta vi är borta vid skutbryggan och kollar på ångbåten. - skitunge, kom och rädda mig genast, annars byter jag till rödalaget.Det är fantastiskt med "familj", lika mycket som man kan beklaga sig över dem och är frustrerad över sina gamla föräldrars missgärningar och oförrätter, lika härligt och spännande är det att ha dem allihopa, en stor bråkig högljud busig egensinnig familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar