3 okt. 2007

Hög av flyt

Viktigt möte i stan. Gå-på-mötes-kläderna är på - fast va fan - det är ju hål i skorna, och bara en halvtimme till mötet. Det tar minst en kvart att parkera och en kvart att ta sig dit. In på Myrorna och hittar ett par perfekta mötes-skor på 5 minuter, sen hittar jag dessutom, helt otippat, en riktig p-plats mitt i city på en gång och kommer nästan för tidigt till mötet. Nu är jag rusig av positiv-stress, eller vad det heter när allt klaffar när man har bråttom och är lite nervös. Sitter sedan på möte med många viktiga filurer som pratar om ett viktigt jobb, som jag ska göra. Jag ser att munnarna rör sig men kan bara tänka - fy fan vilket flyt jag har! Tillslut verkar det som om de väntar på att jag ska säga något. Vad var frågan? Vad var det vi pratade om? Vem var det som undrade något? Jag drar till med något kreativt och tänker genast - fy fan va korkat nu kommer det att bli tyst och sedan börjar de tala med varandra igen som om jag inte var där. Nej, vad händer, högsta hönset ser ut som om det var de bästa som sagds på mötet. - Det var inte alls någon dum idé, vi ska bara testa den på styrelsemötet. Haaa, nu är jag riktigt hög på flyt, jag kan parkera, köpa skor och tydligen även säga kloka saker, fy fan va jag är bra. Ska bara hälsa på mormor på vägen hem. Köpa bulle (som för övrigt måste vara nordens största, bild kommer) och lyckas ännu en gång hitta en p-plats, utanför mormor. Detta är en omöjlig bragd. Mormor säger efter en stund - kom ner där uppifrån och sätt dig en stund, du är ju frenetisk. Ja ha så tog man mark igen då - upp som en sol och ner som en pankaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar