5 nov. 2007

Onkel med svada och delikatesser


Helt slut. Den yvigaste ur hela den yviga familjen har åkt hem till London igen.Det har varit intensiva dagar som har varat från 9 till 4, på natten, varje dag. Massor med släkt dygnet runt och så mycket mat att jag tror mig kunna leva på späcket resten av vintern. Onkel-O är kock och restaurang konsult i London. Han lagar mat, datoriserar och pratar oavbrutet dygnet runt, nu för tiden dricker han inte och kedjeröker cigarrer samtidigt, vilket jag är tacksam för. Onkel-O är väldens roligaste och raraste men heltokig. Han hade med sig sin ena tonårsson, min kusin, som spelade tv-spel och kompenserade sin pappas svada med att knappt säga ett ord på hela vistelsen. I onsdags dök de upp medan jag var på jobbet. När jag kom hem var det redan 14 släktingar inbjudna på middag och matlagning, på hög nivå, i full gång . Tre rätters och bara jätte goda grejer ... fast fy bubblan vad med disk det blir när en riktig kock är i farten. Dessutom måste man se till att inte vara hungrig, för om det var meningen att middagen skulle serveras klockan sex så är den klar vid halv nio.Det har varit jätte roligt att träffa hela släkten och äta gott men nu djävlar ska det sovas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar