4 dec. 2007

Alla mina djur, del 1


Hej, jag samlar på djur. Riktiga levande djur, såna man kan gulla med.
Så här gick det till när jag började.
Den sommaren när jag var 6 år (det var en usel sommar - regn varje dag och allt var trist) åkte jag och min mamma med båt för att hälsa på en tant. Tanten hade en massa hundvalpar - och VIPS! så hade vi bytt vår båtmotor mot en valp. Vi fick ro hem, men vad gör det när man har fått världens gulligaste valp?
Valpen fick heta Micky. Hon hade stora sorgsna ögon, lockig päls och långa öron som hängde ner i matskålen när hon åt. Hon var en cockerspaniel och jag älskade henne så det gjorde ont.
- Du får sköta om henne, sa mamma. Och det gjorde jag - ibland lite för mycket.
När Micky lagt sig för att vila kom jag med kuddar och täcke och stoppade om henne. Då morrade hon och ville vara ifred.
Vad gör man när den man vill sköta inte vill bli skött?
Man skaffar ett djur till att sköta!

image225

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar