12 dec. 2007

Jul-sjuk och sjuk av jul

Nu har jag och yngsta sonen varit på Danderydssjukhus. Han har haft halsfluss 11 gånger i år och det tyckte jag fick räcka. Nu blir det halsmandlar ut i januari. Lockade honom med att man får äta hur mycket glass man vill efter.

Pre-julschemat är absolut fullspäckat. Maken är så stressad att han talar stakato och är totalt ego-blockerad. LuciatågX2, julavslutningarX2, julshowerX2, julbasar och julmarknad och ... jag spyr på jul, avskaffa skiten! Det är ett djävla tjat ocm olika lego-prylar och radiostyrda bilar som de visar reklam för på Jetex och andra barnkanaler. Syrrans små söta flickor hade skrivit saker som - jag önskar mig en farfar och jag önskar att min lillebror lär sig säga pappa - i sina önskelistor. De har inga bajs-barnkanaler. Vad hände med Kyoto-avtalet? skulle vi inte spara på jordens resurser? När julpyntarna kommer loss får vi startas ett kraftverk extra. Det bor en Griswald i varje stuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar