5 jan. 2008

alla mina djur, del 12

Nu var det trångt hemma. Sex hundar, en kanin, en undulat, två sköldpaddor, en mus, en fisk, en papegoja, ett marsvin, ett får (fast Dennis bodde ju inte hemma) och en katt.
Mamma suckade och stönade, fast jag skötte faktiskt alla som jag lovat så hon sa inget.
Det var då Hugobardun kraschlandade på balkongen. En silltrut, stor som en albatross, satt plötsligt på
balkongen, vimmelkantig och med öm vinge.
Jag fyllde badkaret och bar in honom i badrummet. Hugo plaskade nöjd omkring i badkaret och åt upp sköldpaddornas strömmingar.
När mamma kom hem från jobbet, trött och frusen, gick hon raka vägen in i badrummet för att tappa upp ett hett bad åt sig. Hon gick in, och så kom hon ut igen med handen om sin blödande näsa.
- Nu får det vara nog! skrek hon.
- Han är inte tam ännu, sa jag.
- Ännu!? Så här kan vi inte ha det. Vi får flytta ut på landet, sa mamma.

Så fick det bli. Vi flyttade ut på landet, och sedan dess har samlingen utökats med både det ena och det andra, men det får jag berätta om en annan gång.
Hej då!

bild 12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar