6 feb. 2008

Jag tar en taxi! ... eller inte

image262

Oj oj oj va sen jag är!
Sitter fördjupad i noter och tabeller och glömmer helt tiden.
Jag ska vara på kalas hos min gudson klockan halv sex och nu är klockan just halv sex ... och jag som är kvar på jobbet.
Springer ner till Stureplan där det står massor av taxibilar på rad.
Jag ska inte långt men jag är ju så sen så jag hoppar in i en taxi.
- till Gyllenstjärnsgatan tack!
- var det ligger?
- öhh va
- Hur det stavar?
Äää jag tar en annan taxi, det går snabbare än att jag ska försöka stava till Gyllenstjärnsgatan och för chauffören att knappa in det på sin GPS och sedan ändå köra vilse.
Jag hoppade in i nästa taxi och samma sak händer ... ännu en taxi och samma sak en tredje gång.
Jag var tillräckligt stressad för att bli irriterad. Va fan, i London måste chaufförerna hitta i staden som i sin egen ficka innan de får köra en enda kund.
Det slutade med att jag tog bussen och bara kom en kvart försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar