17 jan. 2009

Kungen är död - tydligen!?

"Chash is king" ... not!
Min bordsgranne på jobbet skulle ta ut pengar på bankomaten. Tryckte kod, angav belopp och sedan hände inget mer. Inga pengar, inget kvitto och inget kort kom ut. Då gick hon in på bankkontoret och meddelade detta, spärrade kortet och bad om att få ta ut de kontanter hon just blivit snuvad på, Näää! tjii fick hon. De hanterar inte kontanter på banken längre.

- Va?? hur ska jag då få ut pengar till min polska städerska? (det sa hon inte så klart).
- Du kan ta ut dem i bankomaten.
- Nejjj! det går inte - din bankomat åt ju just mitt kort!
- Ja då vet jag inte, har du ICA kort kan du ta ut 300 där.

Vad gör man om man vill fylla madrassen?
Ska damerna på malmskilnadsgatan har en kortläsare i latex-dräkten?
Om man behöver ta ut en massa av sina surt-förvärvade hur gör man då??? Man kan ju bara ta ut 2000 åt gången i bankomaten. Några tips.

bank bankomat kontanter pengar finans kontant chash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar