11 juli 2010

Försäljare

Det är tisdagförmiddag och strålande väder. Telefonen ringer. (Varför tror de ens att man är hemma?)

-Hej, är det Sussi?
-Nej.
-Är Sussi där?
-Nej.
-Finns det någon kvinna i familjen.
-Ja du kanske menar mig, Sanna heter jag, jag är inte intresserad.
-Har du tid en liten stund?
-Nej.
-Jag ringer från ett nystartat företag och vi vill ge dig ett par "hipsters" helt utan kostnad ...
-STOP! Jag vill inte ha några ... vad-de-nu-hette, vad är det föresten?
-Hipsters!? damtrosor så klart!?
-Bra, då vill jag inte ha "hipsters".
-Får jag fråga varför?
-Nej.
-Du får dem helt utan kostnad och ...
-Jag kanske inte ens använder trosor. Detta är kanske ett nudistläger. Vi kanske går nakna allihopa.
-Allihopa? Finns de fler kvinnor i familjen?
-NEJ, ge upp! Jag köper trosor i storpack, stora som fan, avskyr in-i-stjärten-åkar-trosor, jag vet inte vad hipster är eller hur de ser ut men de låter obekväma och jag VILL INTE HA NÅGRA!

Stackare. Detta måste vara ett sommarjobb att hata.
Blanda lite saft, baka några bullar och sälj till varma turister istället. Tvätta sommardammiga bilar. Vattna trädgårdar åt bortresta villaägare. Rasta jyckar, hitta på något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar