23 jan. 2010

Medlemssök - var tog du vägen?

Jag är arg på blogg.se. Säger som man inte får: "det var bättre förr".
Jag har haft min blogg hos blogg.se sedan juni 2005. I juni 2008 bytte blogg.se skepnad till blogg-"Häntextar" och inriktat sig nu i huvudsak på det unga och glättiga. Ingen skugga över det, men det vore kul med lite valmöjligheter.
Vore kul om man kunde hitta de övriga blogg-medlemmar med hjälp av ålder, geografi, ledord mm
Hur hittar jag till exempel en 47 årig långvårdssjuksköterska som berättar om sin vardag, en pensionär som vill skiljas men inte vågar, en jazz intresserad kufisk gubbe, en medelålders verkstadsarbetande tonårsmamma som är galen i röda saker eller en tonåring med ät-störningar och skolios?
Det är ju kul att se vad kreti o pleti tänker ha för "dagens look" men det blir lite platt dag ut och dag in.
Jag har efterfrågat de ypperliga funktionerna kategori-sök och medlems-sök som tidigare fanns och fungerade.
Svaret har varit att det jobbas på det och att det ska återinföras inom kort, vilket aldrig sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar