19 juli 2011

Flygrädd - jag? Näää!

När vi ska flyga någonstans envisas alltid barnen med att titta på "Air Crash Investigations" innan. Jag är inte rädd (försöker jag intala mig) men det känns onaturligt att sitta i en tunn plåtkorv tillsammans med en massa andra människor högt upp i himlen och inte kunna göra något om skiten träffar fläkten. I dag sitter jag ganska nära nödutgången - lite lugnare, men då kommer familjen Fläskberg och sätter sig närmast nödutgången. Stora, tunga, tröga, enorma med fläsknackar sitter de och korkar igen min flyktväg. Jag försöker att inte hata tjockisar men det går dåligt. Hur ska jag komma förbi dem när vi störtar? Om vi får upp dörren kommer vi inte att få ut dem, de kommer att fastna i dörren och ingen kommer ut levande.
Jag hade med mig en Ipad med en massa bra böcker att läsa på planet men nu sitter jag på helspänn och kan inte koppla av, Ipaden är kidnappad av barnen som spelar spel och bryr sig inte det minsta om "Air Crash Investigations".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar