31 juli 2011

Hot eller koloni

I England är de perplexa över vad som hänt i Norge.
Åhh stackars dig, du är ju där ifrån.
-Nej jag är Svensk, men det är fruktansvärt ändå.
Jag läser brottstycken ur galningens manifest, det slår mig att jag hört liknande fraser dagligen här i England. Hur alla är livrädda att muslimerna kommer att ta över landet och invandrarpolitiken "it sucks".
-Jag tycker inte som ni, säger jag.
-Men ni har ju inte lika många i sverige.
-Vi har inte haft kolonier som vi sugit tillgångarna ur och sedan lämnat dem åt sitt öde.
-Vi gav dem kultur, struktur och vägar.
-Ville de ha de då, frågade ni?
-Dom får bidrag, hus och de får bygga moskeer när de kommer hit.
-Ni byggde väll kyrkor där. o.s.v.
Jag är rädd att det kommer fler Anders Behring Breivik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar