19 nov. 2011

Shopping runda 1

Sonens kompis fyller år och det ska köpas något, vad som helst, från Hollister i Gallerian.
Det är så mörkt i butiken att det är omöjligt att se vad det står på prislapparna eller hur kläderna egentligen ser ut. När jag kommer och går blir jag adresserad av ungdomarna i dörren - Hi, how are you to day? Hello och Goodbye! sedan vänder de sig mot varandra igen och fortsätter sin helsvenska konversation. Typiskt amerikansk korkad policy.
Vänta nu ... det här låter bekant, alla anställda måste se ut som Ken-dockor och prata bubbelgums-amerikanska. Det märks att Hollister och Abercrombie är samma kedja.

3 kommentarer:

  1. Men varför är du så himla negativ hela tiden? Du BEHÖVER ju inte gå in dit! Ingen tvingar dig!

    SvaraRadera
  2. ja det har du rätt i

    SvaraRadera
  3. Hej igen anonym, det negativa är att jag tycker att kläderna är jätte sköna och snygga, ingen skugga på dem. Jag har faktiskt en hel massa. Jag gillar bara inte "amerika-konceptet" eller jag gillar nog inte amerika ... eller jag har köpt de flesta av mina Abercrombie kläder i USA och där framstår inte konceptet som riktigt lika pretensiöst.

    SvaraRadera