12 feb. 2012

Är jag en fånge?


När man har hunden med på jobbet måste man då och då besöka en liten refug/park/gräsplätt i närheten för att sniffa och kissa. Nu är denna plätt occuperad av tält, plakat, banderoller, presseningar och skrot. Hunden blev först förbryllad och ville vända men till slut hade nöden ingen lag och hon kissade mot en tältknut. "Systemfel - radera och installera om", "Nej till Mercozy", "Ner med ACTA", "Du är en fånge!" står det på plakaten. Ahha, de med den vita masken från Vendetta, mer än så vet jag inte, men uppställningen i Stockholm verkar inte vara lika massiv som på Wall street - inte en kotte syns till bland tälten. Jag är en dåligt påläst fånge, en lyckligt ovetande och ganska nöjd fånge. Jag ska nog läsa på lite om ACTA för jag är en nyfiken fånge.

... ACTA SOPA och PIPA - nu har jag läst på (lite) ... inte bra, inte bra. Information måste få vara fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar