5 maj 2012

Palindrom-jesus

När jag var liten lyssnade min mamma på en skiva med musiken från Jesus Christ Superstar. Den var bra och har fastnat i mitt minne av barndomen - "Prove to me that you're divine Change my water into wine".
I födelsedags present fick jag biljetter att se den svenska versionen med Ola Salo ... (palindromet) som Jesus, och nu var det dax. Jag, maken och barnen ... som inte var överförtjusta.
-Va, ska vi kolla på en musikal om jesus, det suger!
Lite indisk mat innan fick dock upp modet en aning.
-Tänk på att det är den mest kända historia på 2012 år.
-Då är det dax att de hittar på något nytt.
Första akten var seg, tydligen, i alla fall om man är nästan tonåring. I andra akten när piskorna, blodet och spikandet tog fart var den helt OK, enligt barnen. Själv satt jag i en nostalgi-bubbla och nynnade med i låtarna som fortfarande är bra, även på svenska. Ola var läcker, med eller utan blod och uppsättningen var mäktig. Klart godkänt från mig!

"Du mamma, jag visste inte att Jesus var gay."

Jesus Christ Superstar, Ola Salo, Göra Lejon,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar