9 sep. 2012

Skidplask och villa-pax

Ej min bild, den är från nätet.
På biltaket sitter en kajak. Inpuls köp. Den senaste tiden har jag upptäckt massor av nya Lidingövyer, som denna till exempel:
   I lä från land och med en blek höstsol i sidan bär det av runt Bosön. Men vad är detta för konstig ställning som sticket ut från land? När jag kommer närmare ser jag att det är ett skidhopp. Det rasslar till och så kommer det en freestyleskidåkare snurrande, voltande genom luften och landar med ett plask intill kajaken. Märkliga saker händer på ön.
   När man är ute och går ser man en hel del fina hus på den här ön. Man paxar för både den ena och den andra snickarglädje tyngda villan. Paddlar man, och ser ön från vattnet, hittar man de allra finaste. De som man aldrig får se från vägen.
   Hade inte Joachim Posener ett hus på Bosön? Undrar vilket? Dyrt var det i alla fall, minns jag från pressen. Man önskar ju att det är ett fult och ocharmigt hus, en riktig "brack"-villa, så det syns att det är skaffat med ohederliga pengar, men det är det antagligen inte ... fult alltså, säkert ett sådant hus man bums skulle paxa för.
   Hemma fick jag hjälp att lyfta upp kajaken på biltaket, av kom den ganska lätt, men efter några timmars paddling med möra armar är det stört omöjligt att få upp den igen. Skit. Detta måste övas på.

*Lidingö, Bosön, skidhopp, kajak*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar